יום ראשון, 10 ביולי 2016

פוקימון גו שלח את מניית נינטנדו לשמיים!

משחק פוקימון גו החשד, משחק טלפון חכם בו שחקנים רודפים אחרי פוקימונים ברחבי העיר האמיתית הפך לשיגעון בלתי צפוי! והוסיף 9 מיליארד דולר לשוויה של ענקית המשחקים היפנית "נינטנדו תוך מספר ימים.
כאמור מניית נינטנדו זינקה ב-25%  במסחר בטוקיו מיום שני שעבר. עליות אלה משקפות לחברה שווי שוק של 28 מיליארד דולר!!!


לאחר ההשקה המאכזבת שלה לאפליקצית Miitomo בחודש מארס, נינטנדו חששה  לגבי השקתה של אפליקציית פוקימון גו. כי אפליקציות משחק לטלפונים הניידים היוו את עיקר צמחיתה התעשייתית של נינטנדו בשנים האחרונות. אבל השאר זה היסטוריה!

משחק פוקימון גו מאפשר לשחקנים לסרוק מרחבים גדולים: פארקים, מבנים, תחנות רכבת, עבר מציאת דמויות חמודות כמו פיקאצ'ו. משחק זה הוא דוגמה לז'אנר המתפתח "מציאות רבודה". שזה בעצם מיזוג הנוף האמיתי באמצעות מצלמת הנייד עם תמונות דיגיטליות של הדמויות הצהובות - פוקימונים.

המשחק כבר זמין בארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד. ומדינות כמו הולנד  ואנגליה ההשקה מתעכבת בשל בעיות בשרתים בגלל הביקוש הגובר. האפליקציה היא חינמית, אבל התכנית העסקית של החברה היא למכור לשחקנים כדורים שמסייעים בתפיסת הדמויות. כאמור, כמו בכל משחקי הסמארט-פון הכנסות החברה הם כאמור, מעזרים שמסייעים לשחקן להתקדם במשחק.

פחות מיממה לקח לפוקימון גו לשיאנית ההורדות במדינות בהן היא זמינה. פוקימון זמין להורדה גם לאנדרואיד וגם לאייפון. האנליסטים מצפים שהמשחק לא יהיה קצר מועד בתנאי שהמפתחים יעמדו באתגר להתגבר על כמה בעיות בטיחות שהתגלו, למשל: שחקנים מסוימים היו צריכים להיכנס לתחנת משטרה כדי למצוא פוקימון, או צעיר בן 27 שתפס כבר 100 ייצורים דיגיטליים מאז שהוריד את האפליקציה, והוא נקע את קרסולו בפארק ציבורי כשניסה ללכוד פוקימון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה